Handelsbetingelser
Virksomhedsoplysninger
Organisationens juridiske navn: Ærø Klatreklub
Selskabsform: Forening
CVR : 37246271
Officiel e-mail adresse: sorenvedder@gmail.com
Officiel web-adresse: aekk.dk
- Pris og betaling
- Det er en forudsætning for medlemskab af organisationen, at du tilmelder dig betaling via betalingskort, som er godkendt af organisationen og dennes leverandører.
- organisationen benytter DIBS A/S, som er godkendt af NETS A/S til alle transaktioner. Alle transaktioner behandles krypteret, ingen kortdata er derfor synlig.
- Kvittering for betaling sendes pr mail. Når du tilmelder dig, accepterer du organisationens vilkår.
- Du stopper medlemskabet og den tilhørende kontingentbetaling ved at kontakte organisationen og eventuelt melde dig ud, se nærmere herom andetsteds på siden eller kontakt organisationen ved tvivl.
- Når du køber varer eller ydelser af organisationen via hjemmesiden, trækkes betaling med Dankort og Visa/Dankort af Nets A/S. Ved betaling med Mastercard med flere trækkes betaling af Swedbank eller Teller. Betalinger håndteres krypteret af DIBS A/S.
- Når du anvender hjemmesiden til at betale for varer og ydelser m.m. fra organisationen, accepterer du, at organisationen administrerer din betaling på de vilkår og betingelser, der er angivet i handelsbetingelserne.
- organisationen kan opkræve et gebyr i forbindelse med din betaling på hjemmesiden. Et eventuelt gebyr vil altid være angivet tydeligt alle steder, hvor en transaktion kan foretages samt fremgå tydeligt af alle priser nævnt på hjemmesiden. Endvidere vil et opkrævet gebyr fremgå af din kvittering.
- På hjemmesiden kan der som udgangspunkt betales med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort i nogle tilfælde kan der ligeledes anvendes Mastercard med flere. Dette vil dog fremgå tydeligt flere steder på hjemmesiden.
- Betaling for ydelser såsom kontingent og holddeltagelse etc. sker forud. Varer købt i webshop betales først ved afsendelse eller udlevering af varen
- organisationen benytter DIBS A/S som betalingsgateway. DIBS A/S er ansvarlig for den krypterede transaktion mellem dit betalingskort og betalingskort indløser. Læs mere på dibs.dk om sikkerheden ved online betaling.
- Alle priser nævnt på hjemmesiden er inklusive moms med mindre andet er nævnt
- Løbende/automatisk træk
- Ved løbende/automatisk træk skal du i forbindelse med din første betaling godkende, at organisationen fremover må trække betalinger fra dit betalingskort, indtil du enten ændrer dit medlemskab, eller melder dig ud af organisationen.
- Beløbet du skal betale for medlemskabet af organisationen, trækkes automatisk via dit betalingskort.
- Du kan senest 10 dage inden hver betaling modtage en e-mail/sms, som fortæller dig hvor meget, du skal betale.
- Ved løbende/automatisk trækning på betalingskort gemmes dine kortinformationer ikke hos organisationen, men hos DIBS A/S.
- Inden betalingskortets udløbsdato eller ved ændringer i kortdata fremsender organisationen påmindelse pr. e-mail herom, og du må herefter foretage kontingent betalingen eller en tilmelding med det nye betalingskort.
- Når du har modtaget det nye betalingskort, skal du logge ind i organisationens Klubmodul og rette dette.
- Ved spærring af dit betalingskort er du selv ansvarlig for at foretage en ny tilmelding med et nyt betalingskort. Dette gøres ligeledes på organisationens Klubmodul som beskrevet ovenfor.
- Fortrydelsesret
- Som udgangspunkt er der ingen fortrydelsesret på købte ydelser såsom kontingenter, holddeltagelse o.l. (se evt. "Lov om visse forbrugeraftaler § 18 stk. 12") . I særlige tilfælde kan der træffes aftale om refundering ved fortrydelse med udbyderen af den pågældende ydelse. Det påhviler forbrugeren selv at kontakte organisationen, som leverer ydelsen, op til 14 dage efter købet har fundet sted i så fald.
- Har du købt en vare i webshoppen har du 14 dages fortrydelsesret, fortrydelsesretten gælder fra leveringstidspunktet. Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten for en vare, skal varen returneres til den organisation, som leverer varen, inden udløbet af fortrydelsesfristen.
- Ansvarsfraskrivelse
- Klubmodul ApS og nærværende organisation, sportsklub eller organisation er ikke ansvarlig for nedbrud af eller svigtende adgang til hjemmesiden, nedbrud i strømforsyning eller internetforbindelse, hærværk på systemet (både fysisk såvel som computervirus og hacking), misbrug af personoplysninger eller andre forhold og omstændigheder som er udenfor vores kontrol.
- Klubmodul ApS og nærværende organisation kan i intet tilfælde gøres erstatningsansvarlig for anvendelsen af hjemmesiden eller Klubmodul.
- Der tages forbehold for taste- og prisfejl forkert angivet tidspunkter og lokationer.
- Klubmodul ApS og nærværende organisation indestår ikke for, at hjemmesiden og de herpå tilgængeliggjorte annoncer af enhver art er fejlfrie, tilgængelige, rigtige, nøjagtige, pålidelige, opdaterede, sikre, leveres rettidigt eller kan anvendes til det angivne formål.
- Selvom man tilstræber at sikre, at oplysningerne på hjemmesiden er korrekte, lover vi ikke, at de er præcise eller fuldstændige. Klubmodul ApS og nærværende organisation kan foretage ændringer i materialet på denne Hjemmeside eller til de ydelser og priser, der er beskrevet, når som helst og uden varsel. Materialet på hjemmesiden kan være forældet, og Klubmodul ApS og nærværende organisation forpligter sig ikke til at opdatere materialet.
- Klubmodul ApS og nærværende organisation er således ikke erstatningsansvarlig for direkte tab, følgeskader, herunder driftstab, mistet avance og indirekte tab, som kunden, kundens aftagere/klienter/kunder eller tredjemand lider på grund af fejl ved en annoncetekst eller foto.
- Ethvert link til tredjemands hjemmeside er uden ansvar for Klubmodul ApS og nærværende organisation.
- Klubmodul ApS og nærværende organisation påtager sig intet ansvar for eventuelle skader hos brugeren som følge af brug af Klubmodul eller vore leverandørers ydelser på hjemmesiden.
- Hvis du ønsker at reklamere på en ydelse eller service, skal du kontakte os.
- Du er ansvarlig for sikkerheden af det kodeord, du har brugt til at registrere dig på hjemmesiden. Medmindre Klubmodul ApS eller nærværende organisation ved uagtsomhed videregiver dit kodeord til tredjemand, er Klubmodul ApS og nærværende organisation ikke ansvarlig for uberettigede transaktioner, der indgås ved brug af dit navn og kodeord.
- Kundeservice
- Generelt vil vi så vidt muligt forsøge at hjælpe dig, hvis du har problemer med din tilmelding/bestilling. Du kan kontakte os ved at klikke på kontakt eller vælge "Hjælp" eller en lignende knap eller ved at ringe til det eventuelle telefonnummer, der er anført på hjemmesiden.
- Spørgsmål til din tilmelding eller bestilling: Hvis du har andre problemer med din tilmelding eller bestilling, kan du kontakte os som beskrevet ovenfor, og vi vil forsøge at hjælpe dig
- Ændring eller annullering af din tilmelding eller bestilling: Hvis du ønsker at annullere eller ændre din tilmelding eller bestilling, efter den er afgivet, og betalingen er godkendt, kan du kontakte os som beskrevet ovenfor. Det er dog ingen garanti for, at vi accepterer dine ønsker.
- Klager og feedback: Hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten af en ydelse eller den service, vi har leveret, kan du give feedback til os i form af anmeldelse, kommentarer og bedømmelser som afspejler din oplevelse.
- Kompensation: Hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten på en ydelse eller den service, en vi har leveret, og du ønsker at få refunderet beløbet eller et forholdsmæssigt afslag i prisen eller en anden kompensation, skal du kontakte os som beskrevet ovenfor.
- Force majeure
- Vi er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket opfyldelse af nogen af vores forpligtelser, som skyldes begivenheder uden for vores rimelige kontrol (Force majeure).
- Force majeure omfatter enhver handling, begivenhed, manglende begivenhed, undladelse eller ulykke uden for vores rimelige kontrol og omfatter især (uden begrænsning) følgende:
- strejke, lockout eller andre kollektive kampskridt
- civile uroligheder, oprør, invasion, terrorangreb eller trussel om terrorangreb, krig (uanset om den er erklæret eller ej) eller trussel om eller forberedelse til krig
- brand, eksplosion, uvejr, oversvømmelse, jordskælv, sammensynkning, epidemi eller anden naturkatastrofe
- umuliggørelse af brug af jernbaner, skibe, fly, biltransport eller andre offentlige eller private transportmidler
- umuliggørelse af brug af offentlige eller private telenetværk
- en regerings handlinger, dekreter, lovgivning, forordninger eller begrænsninger.
- Vores opfyldelse af en kontrakt anses for at være ophævet i den periode, Force majeure-begivenheden varer, og vi vil have udsættelse med opfyldelsen i en sådan periodes varighed. Vi vil gøre vort bedste for at bringe Force majeure-begivenheden til ophør eller finde en løsning, hvorved vores forpligtelser i henhold til kontrakten kan opfyldes på trods af Force majeure-begivenheden.
Ærø Klatreklubs vedtægter (revideret 28/03/16)
Navn og hjemsted
§ 1 Klubbens navn er:
Ærø Klatreklub (ÆKK).
Cvr: 37246271
stk 2
Foreningens hjemsted Ærø.
Formål
§ 2 Klubbens formål er:
? At udbrede interessen for klatring.
? At skabe de bedst mulige betingelser for at dyrke klatring. Dette gøres gennem tilvejebringelse af nødvendige faciliteter, ved at arrangere ture og konkurrencer mm., samt at repræsentere sporten over for offentligheden.
Tilknytning
§ 3 Klubben er tilknyttet Dansk Klatreforbund.
Medlemskab
§ 4 Alle, der støtter formålet kan optages i klubben.
Kontingent
§ 5 Kontingent: Medlemmer betaler fuld medlemskontingent, ud fra gældende medlemstyper. Medlemmer, der ønsker at benytte klubbens faciliteter, men som ikke er medlemmer af klatreklubben, kan købe dagskort til væggen. Der ydes ikke yderligere rabat til andre arrangementer, som klubben måtte forestå.
stk 2
De forskellige medlemstyper defineres af klatreklubbens bestyrelse.
Indmeldelse
§ 6 Indmeldelse
Indmeldelse i klatreklubben sker via Klubmodul(www.aekk.klubmodul.dk). For medlemmer under 18 år skal indmeldelsesblanketten underskrives af forældre eller værge.
Udmeldelse
§ 7 Udmeldelse skal ske skriftligt på email(aeroeklatreklub@gmail.com ) til kassereren. Skrive “udmeldelse” i emnefeltet.
stk 2
Udmeldelse i løbet af sæsonen berettiger ikke til hverken hel eller delvis refusion af medlemskontingent, brugerkontingent eller passivt medlemskab.
Udelukkelse og eksklusion
§ 8 Overtrædelse af klubbens vedtægter og øvrige regler kan medføre eksklusion. Spørgsmål om eventuel eksklusion kan kun besluttes af bestyrelsen.
stk 2
Enhver eksklusion kan ankes for førstkommende generalforsamling, der træffer den endelige afgørelse.
Kontingentsatser og eventuelle rabatordninger
§ 9 Kontingentsatser og eventuelle rabatordninger fastsættes på den årlige generalforsamling.
stk 2
Kontingent betales forud.
stk 3
Kontingentet betales halvårligt. Fra 1. januar til 1. juni
stk 4
Et medlemskab er ikke gyldigt før kontingentet er betalt.
stk 5
Først efter betaling af kontingent modtages medlemskortet.
Ordinær generalforsamling
§ 10 Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed.
stk 2
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i marts måned og indkaldes ved opslag på opslagstavle ved klatreklubbens faciliteter samt på hjemmesiden, facebook, senest en måned før mødedatoen. Indkaldelsen skal indeholde dagsorden, samt angivelse af tid og sted for generalforsamlingen.
stk 3
Generalforsamlingen kan ikke tage bindende afgørelser om spørgsmål, der ikke er på dagsordenen.
stk 4
Afstemninger afgøres ved simpelt flertal.
stk 5
En rettidig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal.
stk 6
Stemmeberettigede og valgbare til bestyrelsen er kun medlemmer, der opfylder betingelserne for medlemskab, som beskrevet i § 6, § 8 og § 9, samt er medlem af klatreklubben ved generalforsamlingens afholdelse.
stk 7
Bestyrelsen konstituerer sig selv. Bestyrelsesmedlemmer vælges for en 2årig periode. Formand og næstformand er på valg i lige år og kasserer i ulige år.
stk 8
Stemmeafgivelse kan ske ved personligt fremmøde eller via stemmefuldmagt fra medlem. 1 stemme kan afgives pr medlem.
stk 9
Skriftlig afstemning skal finde sted, såfremt blot et af de tilstedeværende medlemmer ønsker dette.
Dagsorden
§ 11 Den ordinære generalforsamling har følgende dagsorden:
1. Valg af dirigent.
2. Valg af referent.
3. Formandens beretning.
4. Ad hoc arbejdsgruppe beretninger.
5. Kassererens fremlæggelse af revideret regnskab til godkendelse.
6. Fremlæggelse af forslag til næste års aktiviteter, med budgetforslag.
7. Fastsættelse af det kommende års kontingent, eventuelle rabatordninger samt pris for dagskort.
8. Behandling af indkomne forslag.
9. Valg af 35 bestyrelsesmedlemmer, samt 2 suppleanter.
10. Valg af revisor samt suppleant.
11. Eventuelt.
stk 2
Alle medlemmer kan stille forslag. Forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal indsendes skriftligt til formanden senest syv dage før mødets afholdelse. (Skrives evt. ind i en senere generalforsamling)
Ekstraordinær generalforsamling
§ 12 Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes såfremt
? Flertal i bestyrelsen beslutter dette .
? Mindst 1/3 af klubbens medlemmer skriftligt har udtrykt ønske herom overfor bestyrelsen. Generalforsamlingen skal i sådanne tilfælde afholdes senest tre uger efter.
stk 2
Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske senest 8 dage før mødets afholdelse.
stk 3
Forslag, der ønskes behandlet på den ekstraordinære generalforsamling, skal indsendes skriftligt til formanden senest fire dage efter indkaldelsen er udsendt.
Bestyrelse – Valg
§ 13 Klubbens daglige ledelse varetages af bestyrelsen.
stk 2
Klubbens bestyrelse konstituerer sig ved første bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen.
stk 3
Bestyrelsen består af en formand, en næstformand, en kasserer og 2 menige medlemmer. Derudover skal der vælges 2 suppleanter. Bestyrelsen kan vælge at lade suppleanterne indgå i bestyrelsesarbejdet på lige fod med de øvrige bestyrelsesmedlemmer.
stk 4
Bestyrelsen kan vælge at anvende eksterne/interne projektledere til gennemførelse af enkeltstående arrangementer mv.
Hæftelse og tegningsret
§14 hæftelse og tegningsret
Foreningen tegnes af 2 medlemmer, inklusiv formanden. Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen. Ligeledes skal låneoptagelse godkendes af generalforsamlingen. Klubbens medlemmer hæfter ikke for klubben. Klubbens medlemmer har ikke krav på nogen del af klubbens formue eller udbytte af nogen art.
Bestyrelsesmøder
§ 15 Bestyrelsesmøder indkaldes af formanden efter behov, dog minimum fire gange om året, eller når et bestyrelsesmedlem ønsker dette.
stk 2
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når formanden samt yderligere to medlemmer er til stede. Tilstedeværelse tæller også, hvis det er digitalt (Skype o.lign.)
Regnskab
§ 16 Kassereren er ansvarlig for at der føres specificeret regnskab. Klubbens revisor kan til enhver tid forlange regnskabet og kassebeholdningen forevist.
stk 2
Regnskabsåret følger kalenderåret.
stk 3
Bestyrelsen kan vælge at give kassereren eneprokura til foreningens konto.
Revision
§17 På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant. Revisoren skal hvert år inden marts måned gennemgå det samlede regnskab og påse, at beholdningerne er tilstede. Revisionsformen er regnskabsmæssig revision og driftsregnskab, og status forsynes med en påtegning. Revisoren har til enhver tid adgang til at efterse regnskab og beholdninger.
Vedtægtsændringer
§ 18 Ændring af vedtægterne kan ske på enhver generalforsamling, når mindst 2/3 af de fremmødtes angivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådant flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny (ekstraordinær) generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflertal, uanset hvilket antal stemmeberettigede medlemmer der er til stede.
Foreningens opløsning
§ 19 Bestemmelse om foreningens opløsning kan kun tages på en i dette øjemed særlig indkaldt ekstraordinære generalforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst 2/3 af foreningens stemmeberettigede medlemmer er til stede. For at forslaget kan vedtages kræves, at mindst ¾ af de angivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådant flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflertal, uanset hvilket antal stemmeberettigede medlemmer der er til stede.
stk 2
I tilfælde af klubbens opløsning går klubbens eventuelle formue til en eller flere organisationer, hvis formål er at fremme friluftsliv for børn og unge.
Klubbens resterende medlemmer beslutter på klubbens sidste generalforsamling, hvilken eller hvilke organisationer denne støtte skal tilfalde. På generalforsamlingen skal samtidig træffes bestemmelse om, hvorledes der skal forholdes med eventuelt fast ejendom og løsøre.
Udvalg
§ 20 Der kan oprettes ad hoc udvalg til varetagelse af arrangementer, arbejdsopgaver, projekter o.lign.
Stk 2
Ad hoc udvalg skal godkendes af bestyrelsen.
Sikkerhed
§ 21 Alle medlemmer forpligter sig til at overholde klubbens sikkerhedsbestemmelser. Overtrædelse medfører øjeblikkelig eksklusion jvf § 8.
stk 2
Klubben forpligter sig til at tegne lovpligtige forsikringer.
stk 3
Bestyrelsen er sikkerhedsansvarlig og træffer beslutninger omkring sikkerhedsbestemmelserne, der løbende opdateres.